Jak oceniamy operatora PLAY?

W zeszłym tygodniu zachęcałem do wypełnienia ankiety na temat nowego operatora komórkowego, sieci PLAY. Dziś przedstawiam opracowanie wyników tej miniankiety.

1. Jak oceniasz dostępne aparaty telefoniczne?

play_ankieta1.png
Dostępne telefony raczej się podobają (50%), lecz nie da się ukryć, że jest ich wciąż za mało, uważa tak 36% respondentów.

2. Jak oceniasz dostępność operatora i jakość punktów obsługi?

play_ankieta2.png
Tu zdania są mocno podzielone. Myślę, że ludzie mieszkający w dużych miastach mogą być zadowoleni, jednak reszta ma bardzo utrudniony dostęp do operatora.

3. Czy zamierzasz korzystać z treści multimedialnych?

play_ankieta3.png
Zdecydowana większość (55%) jest zainteresowana ofertą multimedialną PLAY. Miejmy nadzieję, że będziemy mieli do dyspozycji o wiele więcej multimediów niż u innych operatorów.

4. Jak oceniasz cennik?

Jedno z najważniejszych pytań. Aż 93% odpowiadających pozytywnie ocenia stawkę 49gr za minutę połączenia. Koszt MMS/SMS w wysokości 15gr, podoba się aż 86% badanych. To chyba wyraźny sygnał dla konkurencji – zbliża się czas obniżek cen. O wiele gorzej jest z ceną przesyłania danych. Koszt 50gr za 100kB jest większy niż u pozostałych operatorów, dlatego też ten najsłabszy punkt oferty nie podoba się większości (53%). Jeśli chodzi o ceny telefonów, to zdania są dosyć podzielone, 40% badanych dobrze ocenia ceny aparatów, 30% źle, a pozostałe 30% obojętnie.

5. Czy podoba Ci się pomysł płaskiej stawki?

play_ankieta5.png
Zdecydowanie tak (86%). Prostota cennika (jedna stawka do wszystkich) sprawia, że nie musimy kalkulować ile zapłacimy za rozmowę z jednym przyjacielem, a ile z drugim. Tutaj strzał w dziesiątkę nowego operatora.

6. Czy byłbyś zainteresowany tańszym abonamentem niż 50zł?

play_ankieta6.png
Ponad połowa (58%) chętnie zapoznałaby się z takim abonamentem, a aż 31% kompletnie to nie interesuje. Wynika to zapewne z wielkości portfela klientów. Stawka 50zł miesięcznie, to często spora suma, szczególnie dla młodych ludzi. Trzeba jednak zauważyć, że tańszy abonament pociąga za sobą wyższe ceny aparatów telefonicznych.

7. W jakiej sieci masz teraz telefon?

play_ankieta7.png
Aż 48% respondentów to klienci sieci Orange. Czyżby to oni najbardziej szukali alternatywy?

8. W jaki sposób płacisz za telefon?

play_ankieta8.png
Zdecydowana większość (62%) odpowiadających to ludzie posiadający abonament.

9. Przechodząc na Play, jak chciałbyś płacić?

Abonament to odpowiednia forma dla aż 66% procent. Czyżby prepaidy stawały się coraz mniej popularne (32%)?
play_ankieta9.png

10. Czy przejdziesz na PLAY?

play_ankieta10.png
Tylko 15% odpowiedziało, że „może kiedyś”. Część (33%) poczeka jednak aż przyjdą lepsze warunki, zapewne chodzi o cenę transmisji danych, nowe aparaty lub odpowiedź konkurencji. Dokładnie taka sama ilość wyraża chęć przejścia do PLAY od razu jak skończy im się aktualna umowa, co potwierdza, że większość jest chętna raczej na abonament niż prepaid.

11. Czego dodatkowo oczekujesz od PLAY?

play_ankieta11.png
Znów bardzo podzielone opinie. Największym zainteresowaniem (69%) cieszą się promocje. Nic dziwnego, lubimy promocje i chętnie z nich korzystamy. W następnej kolejności oczekujemy szerszego spektrum nowych telefonów (67%) oraz transmisji danych (60%). Najmniejsze zainteresowanie wykazują treści multimedialne oraz konkursy (może nigdy w nich nie wygrywamy?).

Dodatkowo Internauci zaproponowali:

  • Wymiana przychodzących SMS/MMS na wychodzące (np.: 5 przychodzących daje nam 1 do wysłania za darmo).
  • Darmowy numer z nielimitowaną ilością minut.
  • Kumulacja kwoty wydanej na zasilanie karty prepaid.

Podsumowanie.

Ankietę przeprowadzono na niezbyt reprezentatywnej liczbie 42 respondentów, szkoda, że tak mało, ale daje to pewien zarys sprawy.
PLAY narobiło sporo szumu wokół siebie. Wprowadzenie płaskiej stawki oraz cen 49gr/minuta i 15gr/MMS/SMS można nazwać strzałem w dziesiątkę. Niestety wciąż jest wiele niedociągnięć nad którymi trzeba popracować, takich jak zbyt mało punktów obsługi, niewielka ilość dostępnych aparatów telefonicznych, czy cena za przesyłanie danych. Być może dobrym posunięciem byłoby wprowadzenie abonamentu tańszego niż 50zł, który lepiej trafiałby w target sieci PLAY. No i promocje, wszyscy na nie czekamy…